سرمقاله 121

خواستم از رسانه ی ملی حرف به میون بیارم و از مبارزه علیه تهاجم فرهنگی و بشقاب های رو به آسمونی حرف بزنم که شده سرگرمی خانواده ها ؛ دیدم حرف زیاد در موردش زده شده . خواستم از حذف شدن بی دلیل رشته های دانشگاه خودمون حرف بزنم که ترم قبل ریاست محترم دانشگاه خودمون ؛ حذف شدنش رو تکذیب کردند و موعد انتخاب رشته کنکور که رسید ،‌با دیدن دفترچه کنکور سراسری به این نکته پی بردم که بله ..... دیدم حرف زدن در مورد این چیزها فایده ای نداره و جز سانسور مطالب چیزی عاید ما نمیکنه . خواستم از جنگ نرم حرف به میون بیارم و جبهه های خالی رو نشون بعضی افرادی بدم که چشمشون رو بستند و صبح تا شب میگن کانون فضای مجازی وبلاگ بزن .... دیدم کم کاری از خودمونه .

خواستم همه اینا رو بنویسم دیدم فایده نداره . کار کار یه سطر و یه ستون نیست . دیدم یه چیزی کمه . یه جمله ؛ شاید هم یک کلمه ؛ شاید هم یک نصیحت برادرانه ! یاد شوک ناگهانی دنیای فناوری اطلاعات افتادم . زیر لب گفتم ؛‌خدا رحمتت کنه استیو عزیز که جهان به بودن استیو جابز در اپل و خلاقیت هاش و دیدن جا خالی های صفحه شطرنج زندگی توسط مدیر شرکت اپل احسنت گفت .

قطره اشکم رو پاک میکنم و اینجور اشاراتم رو تموم میکنم .

جابز خلاق بود . تمامی موقعیت هایی رو که یه آدم عادی نمیبینه و منتظره نشونش بدن رو دید و به سمتشون حرکت کرد و به موفقیت رسید و هیچوقت کم کاری ها رو گردن این و اون نینداخت . مدیریت کرد و مدیر بود . اگه تمام مدیران کشور ما اینگونه بودند و هر مدیر برای خودش یه استیو جابز بود ، الان ایران ما ایران بود .

-----------------------------

پی نوشت :1) شبکه های جدید فارسی زبان که متاسفانه فقط فارسی وان رو همه میشناسن و از بقیه چشم پوشی کردن (!) با یه استودیوی کوچیک وسط یه شهر اروپایی دارن فرهنگ ما رو به تاراج میبرن و رسانه ملی و مسئولینش فقط میتونن بگن ماهواره بده در صورتی که خلاقیت مدیران این شبکه هاست که باعث شده خلاء ها رو ببینن و جاهای خالی رو پر کنن و حالا رسانه ملی هرچی دست و پا بزنه فایده نداره و اینجاست که تقصیر خودشون رو گردن یه تیکه آهن پاره میندازن . 2) زیست شناسی و دو تا گرایش کشاورزی و ... از لیست رشته ها حذف شد و همه تقصیر ها افتاد گردن اونایی که کنکور میدن و انتخاب رشتشون رو دانشگاه ما نمیزنند ! یکی نیست بگه چند بار درمورد محاسن دانشگاه خودمون در سطح شهر و موقع انتخاب رشته کنکور تبلیغ شده ؟ چند بار ؟ من میگم . هیچ بار ! تنها این وسط خوب درسمون رو در مورد نصب پارچه خوش امدید دانشجویان جدیدالورود پس میدیم و همه دلمون رو به این خوش میکنیم که رشته های جدید به پیام نور ما افزوده شد و از هیچ کس نخواهیم شنید که با کدام آزمایشگاه و استاد رشته مهندسی سخت افزار به جمع رشته های ما افزوده شد !!!! 3) سرمقاله یعنی همین . یعنی شروع یک حرف . بیایید از همه شروع ها به یک اندازه لذت ببریم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد