انسانی برای نجات انسان

  فرهنگ ایران،تاریخ ایران و تمدن ایران از بزرگترین و والاترین های جهان بود.نام ایران تاج و تخت قدرت ها را به لرزه می انداخت. هیچ حکومتی به فکر تجاوز به ایران نبود.

جنگ ها رخ داد،تاریخ ها رقم خورد و ایران همچنان محکم و با استقامت بر قله ی پرنوسان قدرت ایستاده بود.

هرودوت می گوید: ایران باستان راجع به خدا تصورات بالاتر و پاک تری نسبت به سایر ملل دارند و این نشان می دهد که ایران از همان ابتدا متمایز نسبت به دیگر ملت ها بوده است.

ایرانیان که از همان ابتدا در برابر حقیقت سرفرود می آوردند و این حس حقیقت جویی را تاکنون به ارث گذاشته اند حقیقت اسلام و اسلام حقیقی را پذیرفتند و در سال 17ه.ق به دین اسلام مفتخر شدند و از آن پس برگ جدیدی از فرهنگ و تمدن ایران رقم خورد.

تمدن ایران باستان با تمدن اسلام گره خورد و تمدن و فرهنگی نوین ساخت که همه ی شرایط پیشرفت را آماده می کرد.پله های علم و دانش در کنار معنویت،یکی پس از دیگری سپری شد و ایران اسلامی را مبدل به ایرانی ساخت که شهره اش عالم گیر شد.کتابها نوشته شد،بناهای عظیمی ساخته شد، دانشمندان بزرگی در دامن اسلام پرورش داده شدند و تاریخ را تا ابد موثر از خود کردند و برگی از تاریخ روشن ایران و جهان را به نام خود زدند.

میراث دانش و فرهنگ مسلمانان عالم گیر شد و به اروپا راه یافت.اروپای وحشی و خرافی که تا آن روز فکر کردن و انسان بودن را تجربه نکرده بود و از فرهنگ و تمدن بویی نبرده بود و جز وحشی گری و اعتقادات پوچ و تو خالی چیزی در توشه نداشت روند بیداری فکری را آغاز کرد.

فرهنگ و تمدن اسلام به نقطه ی اوج خود رسید اما از آنجا که هر نقطه اوجی سقوطی نیز دارد حرکت شتابان اسلام به سمت قله،پایدار نماند و اسلام در رکود باقی ماند و این گونه زمینه ی افول و سیر نزولی مسلمانان آغاز شد.انگار همه ی بشر و حتی خود مسلمانان دست به دست هم داده بودند تا اسلام را تضعیف کنند و از قله رفیع صلابت به دامنه پست ضلالت بکشانند و در ورطه سقوط قرار دهند.

اروپا و غرب راه فکر کردن را از طریق ارتباط با جهان اسلام یافته بود و روند پرشتاب بیداری فکری و فرهنگی خود را آغاز کرد.

صعود غرب در کنار سقوط اسلام آغاز شد.

جنگ های صلیبی به مسلمانان تحمیل شد ، مغول ها به ملتهای مسلمان حمله ورشدند،اندلس سقوط کرد و مهمتر از همه مسلمانان از اسلام راستین دور ماندند.استعمار غرب آغاز شد ،حکومت های بزرگ اسلامی کم کم ضعیف و ضعیف تر شدند و این اتفاقات نقطه ی عطف افول مسلمین و بیداری اروپاییان شد و معادله ی موازنه ی قوای اسلام به سود اروپا رقم خورد و از آن پس برگ برنده در دست غرب بود.انگار همه چیز در قرن بیست و یکم برعکس قرن هشتم شده بود اما با تغییر مکان مسلمانان و اروپاییان.آن روزها ما استاد بودیم و آنها شاگرد ولی اکنون ما شاگردیم و آنها استاد.

در این خفقان و سکوت و خاموشی، مسلمانان فقط نیاز به یک نجات دهنده و یک بیدار کننده داشتند تا از این خاموشی و  نکبت رهانیده شوند.تاریخ سیاه ایران و اسلام پشت سر هم نوشته می شد........

ایران نیاز به تولدی دوباره داشت تا از این منجلاب کفر نجات یابد.

سالها گذشت تا بالاخره در صفحه ای از تاریخ جرقه ای زده شد و مردی از سلاله امامان پا به عرصه هستی گذاشت.

این بار هم کسی آمد و تاریخ را دوباره به سود ایرانیان و مسلمانان و مظلومان  رقم زد و صفحه ی سیاه تاریخ ایران را به پایان رساند و صفحه ی نورانی آن را گشود و ایران شاهنشاهی را به ایران اسلامی تبدیل کرد.

و از ان پس ملت ایران  نماد یک ملت آزاده و شجاع شد.

و امام خمینی نماد یک بت شکن،یک منجی،و یک ابر مردتاریخ،و مرد برتر قرن.

و آنجا بود که دوباره تاج و تخت قدرت های شرق و غرب به لرزه درآمد و جهانیان فهمیدند که می شود خارج از سلطه ی دو ابر قدرت شرق و غرب هم بود.می توان با عزت بود ولی زیر بار ذلت قدرت ها نبود.می توان بودن را با استقلال و آزادی احساس کرد.

و امروز برگی دیگر از تاریخ در دستان نسل جوان امروز است و این ماییم که باید این برگ از تاریخ را با تلاش و همتمان و با عنایت به امام زمان(عج)،  به نام خود رقم بزنیم و ایرانی بسازیم ماندگار و روشن در دل تاریخ ، و این انقلاب را نسل به نسل تا ظهور به دست صاحب اصلیش برسانیم....انشا الله... 

مقام معظم رهبری:

ما باید بتوانیم در قله تمدن بشری قرار گیریم که حق ماست.به خاطر اسلاممان،به خاطر ایمانمان،به خاطر استعدادمان و به خاطر ایرانی بودنمان. 

 انسانی برای نجات انسان(امام امت) 

مهدی ارجمند   

exa.blogfa.com

نشریه الکترونیک فیروزآباد - بسامد

شاید به جرات بتونم بگم باور کردنش برای دوستانمون تو دانشگاه مرکز فیروزآباد سخت باشه که دانشجوهای این مرکز یه نشریه الکترونیک رو محیط وب بذارن . اما من این کار رو انجام دادم .

برای دانلود شماره صفر نشریه الکترونیک بسامد دانشگاه پیام نور فیروزآباد فارس به یکی از لینک های زیر مراجعه نمایید :


www.emagazin.ir

www.emagazin.blogsky.com

www.electronicmagazin.co.cc