سرمقاله - 116

وقتی روزنامه جام جم تیتری از صفحه اول خود را اینگونه کار میکند :"پذیرش دانشجوی پولی در کنکور امسال منتفی است !" باید تا ته قضیه را خواند . باید خدا را شکر کرد که مدیر کل امور آموزشی وزارت علوم ، یکی از دغدغه هایش این است که این دانشجو ها را با آزمون بگیرند یا بدون آزمون . باید خدا را شکر کرد که اسم از قانون نمی آید مگر آنکه بحث پول در میان باشد . وقتی پای مدیر گروه برای رشته مدیریت همین دانشگاه خودمان به میان می آید و حرف از غیر قانونی بودن پذیرش دانشجویان مدیریت در دانشگاه میشود ؛ همه سکوت میکنند و وقتی اسم دانشجوی پولی به میان می آید ؛ آنهم برای اجرایی شدن قانون برنامه پنجم توسعه (!) همه حرف از قانون میزنند .

وقتی اسم کارگاه کامپیوتر بچه های رشته کامپیوتر خودمان به میان می آید و نبود امکانات را خلاف قانون برای جذب دانشجو اعلام میکنیم ، همه سکوت میکنند (حتی دکتر ضیایی) و وقتی عدالت اجتماعی در مورد امکان فرصت ادامه تحصیل برابر برای تمامی مردم ایران اعم از دارا و ندار به میان می آید همه دم از قانون پنجم توسعه میزنند و کسی این میان نمیگوید ، لطفا هدف از اجرای قانون پنجم توسعه را بیان کنید ! کسی نمیگوید چرا امسال 10 تا 15 درصد ظرفیت پذیرش آزمون دکترای مراکز آموزش عالی (دولتی) باید پولی شود !

و ما هم سکوت میکنیم . نه با مانند دیگران . بلکه به نشانه اعتراض به این همه بی قانونی که همه در قبالش سکوت اختیار کردند و اینگونه در نهایت بی انصافی کتاب قانون را جلومان ورق ورق کردند . به نشانه اعتراض 30 ثانیه سکوت .............................. !

نظرات 3 + ارسال نظر
mxu جمعه 16 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 12:47 ق.ظ http://mxu.blogsky.com

سلام .
چرا کسی برا مطلبم نظر نذاشته !
خوب خودم میذارم :)
به به . عجب سر مقاله تپل و محکم و دهن ترکونی نوشتی مجتبی جون . خوشمان آمد

م ه د ی از شهرراز یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:27 ق.ظ http://exa.blogfa.com

سلام.
به به عجب مطلب تپلی نوشتی مجتبی جون.
واقعا دمت گرم.
خوشحااااااااال شدی الاااااااااااااان.

mxu یکشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:51 ب.ظ http://mxu.blogsky.com

ُلام . قیافم شبیه خوشحالاست ؟! *:)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد