نوستا

تو این چند شماره آخر که دیگه نفس های آخرمونو تو سه نقطه رو قراره بکشیم و ترم آخرمونه ، ترجیح دادم که یه ستون مفید براتون داشته باشم و به دو موضوع بپردازم . اسرا و فروشگاه اینترنتی . شما هم نظرتان خودتون درباره این دو مطلب رو میتونید به شماره پیامک ما بفرستید . اگه موافق ها بیشتر از مخالفان بودن به نوشتن مطالب ادامه میدیدم و گرنه به موضوع های دیگه ای خواهیم پرداخت .

-----( کلمه ویژه ؛ این شماره : اسرا )-----

تا حالا کلمه اسرا (ESRA) به گوشتون خورده ؟ اصلا میدونید اسرا چه نوع غذاییه ؟ اصلا اسرا یه نوع غذاست ؟ نه که نیست . اسرا ، سیستم رده بندی سنی بازی های کامپیوتریه که جمهوری اسلامی ایران اونو پایه گذاری کرده . این سیستم که قراره در کشورهای اسلامی جایگزین سیستم پگی (pegi) و همینطور ESRB که از سیستم های رده بندی سنی مطرح در سطح دنیاست بشه ، توسط بنیاد ملی بازیهای ایرانی معرفی شده . حتی اگر شما هم اهل بازیهای کامپیوتری نباشید و تا بحال دستی به کیبرد یا دسته کنسول پسر خواهرتون هم نبرده باشید ، دیدید که بچه خواهرتون چه جور با لذت ذل زده به مانیتور و کارکتر اصلی بازی رو این طرف و اون طرف میبره . آیا میدونید خیلی از بازیهای کامپیوتری هستند که تو کشورهای دیگه برای کل افراد جامعه مضر شناخته شدند و هیچ یک از افراد جامعه حق ندارند اونو تهیه کنند ! میدونستید همون بازی ها شاید تو ایران خودمون جزو پرطرفدارترین ها قلمداد بشن و هر کی بتونه به راحتی این بازیها رو از نزدیک ترین فروشنده خرید کنه ! بازی MANHUNT2 که چند سال پیش تو کشورهای دیگه ممنوع شد ، تو کشور خودمون به راحتی تو دست بچه های کم سن و سال دیده میشد . اونم به دو دلیل :

1) بارها به چشم دیدم که وقتی یه پدر یا مادر یا هر همراه دیگه ای با یه بچه به فروشنده مراجعه میکنند ، معمولا این جمله رو میگن : یه بازی خوب بدین این بچه تا سرگرم شه و دست از سرم برداره . یه دونه سی دی باشه بهتره !!!

2) متاسفانه تو کشور ما فروشنده های ما یا یه چیزی رو نمیدونن یا خودشونو به نفهمی میزنن و بازی هایی رو که برای رده های سنی +18 ساخته شده و تو ایران اونا رو غیر مجاز اعلام میکنند (مثل بازی پرطرفدار GTA) ، رو فقط به دلیل سود خوبی که تو فروش این محصولات دارن به مشتری میدن و عواقب اونو روی آینده جامعه در نظر نمیگیرن .

و شما آینده ساز کشور بگید ، آیا این صحیحه که بخاطر راحت شدن از شلوغ بازی های کودکانمون و یا به سود رسیدن و کسب منفعت بیشتر دست به همچین کاری بزنیم و بازیهای نامناسب رو برای بچه ها فراهم کنیم ؟! در مورد اول کافیه به تفریح های سالم تر فکر کنیم یا حداقل لطف کنیم و پشت جلد بازی رو یه نگاه بیندازیم و در مورد دوم هم میشه به مشتری خیلی مودبانه یک بازی مناسب تر رو معرفی کرد . هر چند سود کمتری عایدمون بشه . در شماره بعد تخصصی تر بحث خواهیم کرد . این شماره فقط برای آشنا شدن ذهن شما با کلمه اسرا بود !

-----( کار ویژه ؛ این شماره : فروشگاه اینترنتی )-----

شما هم دوست دارید یه کار مستقل راه اندازی کنید ! دوست دارید ، اما کل بودجه شما یک یا دو میلیونه که اونم حتی پیش اجاره یه مغازه هم نمیشه ! ما به شما راه اندازی یک فروشگاه الکترونیک رو بعد از بررسی های کافی پیشنهاد میکنیم . چرا فروشگاه اینترنتی ؟ 2 دلیل میارم و بقیه مزایا رو میزارم برای شماره بعد : 1) شغلی پر درآمد قلمداد میشه اگه شیوه کاریتون متفاوت و خلاقیت در کار داشته باشید (مثل فروشگاه کتاب آمازون که معرفتون هست) . 2) تو دنیای جدید همه دوست دارند تو خونه خودشون خرید کنند و جنس خریداری شده رو تو خونه هم تحویل بگیرند تا از شر شلوغی شهر و ترافیک راحت باشن . شما از این دوست داشتنهاست که میتونید به سود برسید . اگر میخواید در شماره بعد به این موضوع بپردازیم ، میتونید کلمه فروشگاه یا SHOP رو به شماره پیامک 09386385366 ارسال کنید . ما راه رسیدن به تجارت اینترنتی رو به شکلی متفاوت و ساده آموزش خواهیم داد .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد