یه جای سر مقاله - 115

تا بحال به این فکر کرده اید که دانشگاهی که شعارش این است :" آموزش برای همه، در همه جا و در تمام مقاطع" چرا اوضاع و احوالش این است ؟ دوست داشتم دکتر ضیائی و تیم ملی اش اینجا بود تا کلمه آموزش را برایمان معنی میکرد . یا حداقل میگفت برای همه یعنی چه ؟ یا نه ! بهتر و جامع تر ؛ برایمان توضیح میداد در تمام مقاطع و در همه جا و برای همه (!) یعنی چه و به چه قیمتی ؟

میدانستید : "دانشگاه پیام نور 514 واحد در سراسر کشور و حدود یک میلیون و 62 هزار نفر دانشجو دارد". و بیشتر از اینها ببینید در خارج از کشور چه کرده ایم : "در نزدیک به 79 کشور دانشجو داریم. در 19 کشور از‌این تعداد نمایندگی رسمی ‌دانشگاه پیام نور وجود دارد که در مجموع دانشگاه‌های خارج از کشور نزدیک به هزار و 276 نفر مشغول به تحصیل هستند." میدانستید : "ما (منظور دانشگاه پیام نور) برای سال‌ آینده از وزارت علوم مجوز ارائه آموزش الکترونیکی (دوره های مجازی و آموزش از طریق اینترنت) را برای 6 هزار دانشجو گرفته‌ایم و با توجه به رویکرد بسیار مثبت وزیر محترم علوم، مجوز پذیرش 6 هزار دانشجو در بخش کارشناسی ارشد به پیام نور داده شده است که ما در قالب 14 قطب آموزشی ‌این کار را انجام خواهیم داد." میدانستید : "به طور متوسط ، در آن زمان (زمان انتخاب واحد) در هر دقیقه 50هزار نفر به ‌این سیستم (سیستم جامع گلستان) متصل هستند." و مهم تر از همه اینها ، آیا میدانستید : "به جز سیستم مجازی دانشجویان، سیستم کتابخانه دیجیتال دانشگاه پیام‌نور دومین سیستم مجازی وسیع در دانشگاه پیام نور است. در ‌این سیستم 25 هزار و 500 جلد کتاب وجود دارد. تا ‌این لحظه استفاده از ‌این کتابخانه مجازی برای اساتید دانشگاه فراهم شده است، اما از هفته‌ آینده ‌این سیستم برای استفاده دانشجویان نیز به کار گرفته خواهد شد."

اینهایی که در علامت " و " قرار دارند را من نگفته ام . دکتر ضیائی هم نگفته . اینها را مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه پیام نور ، امیر فرمانبر ، در گفت و گو با دنیای اقتصاد گفته . چه زمانی ؟ کمی قبل تر از 25 بهمن سال گذشته . الان 2 ماه از آن یک هفته گذشته و کلی از این یک هفته ها رد شده . این را اینجا آوردیم تا علاوه بر بار درسی و علمی (یادآوری درس آمار و احتمال) ؛ هم یکی از ریش سفیدهای پیام نور را بشناسید و هم بدانید که اگر بزرگ جمع شدید و جزء بالا نشین ها قرار گرفتید ، هیچوقت وعده ندهید (آنهم در حضور اهالی اقتصاد و دنیای اقتصاد) تا ما هم به شما گیر ندهیم که بزرگمان گفت و انجام نداد . متن کامل این مصاحبه را در بلاگ سه نقطه بخوانید . (3-dot.blogsky.com) . همین /

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد